تعدادی از سهمیه های المپیک 2020 بر اساس رتبه ورزشکاران در رنکینگ فدراسیون جهانی تیراندازی توزیع خواهد شد.

جلسه کمیته اجرایی فدراسیون جهانی در مونیخ (آلمان)

سازماندهی مجدد تقویم مسابقات، مقررات، اعمال برابری جنسیتی، ذینفعان، تعداد و مکان توزیع سهمیه های المپیک 2020 توکیو مسایل اصلی این نشست بوده است. دیروز ششم نوامبر 2017، اعضای کمیته اجرایی فدراسیون جهانی تیراندازی ورزشی یکدیگر را در مونیخ ملاقات کردند. کمیته تعدادی از موضوعات مهم مربوط به سازماندهی مجدد مسابقات، مقررات ، ذینفعان، برابری جنسیتی و مکان توزیع سهمیه های المپیک را با رای گیری تصویب کرد.

سازماندهی مجدد تقویم مسابقات ISSF

کمیته اجرایی به اتفاق آرا کاپ جهانی قهرمان قهرمانان را به عنوان یک برنامه تقویمی دو سالانه تعیین کرد  تا این مسابقات تداخلی با بازیهای المپیک و مسابقات قهرمانی جهان نداشته باشند. کمیته فنی فدراسیون جهانی چگونگی تعیین صلاحیت حضور در این مسابقات را در جلسه بعدی خود بررسی خواهد کرد. همچنین کمیته اجرایی تصویب کرد که کمیته های برگزاری مسابقات بتوانند در کنار کاپ جهانی و کاپ جهانی جوانان  مسابقات جایزه بزرگ در رشته های غیر المپیکی را نیز برنامه ریزی کنند. جزییات مقررات بزودی منتشر خواهد شد.

کمیته اجرایی به پیشنهاد فدراسیون تیراندازی آلمان برای سازماندهی مسابقات قهرمانی استادان تیراندازی چراغ سبز نشان داد.

در موضوع سازماندهی تقویم مسابقات ISSF در جلسه کمیته اجرایی در مارس 2016 پیشنهاداتی انجام شده بود.با هدف اصلاح برنامه مسابقات سالانه تقویم جدید به مجمع فدراسیون جهانی در نوامبر 2018 پیشنهاد خواهد شد. این پیشنهادات شامل :

مسابقات قهرمانی جهان هر دو سال یکبار، مسابقات قهرمانی جوانان جهان هر دو سال یکبار، که بدین ترتیب در هر دوره چهار ساله المپیکی در هر سال یک مسابقه قهرمانی جهان برگزار خواهد شد. این پاسخی به خواسته فدراسیون های عضو و ذینفعان تیراندازی بوده است تا بتوان شرایط توسعه نمایش ورزش تیراندازی را در رسانه ها و همچنین فعالیت های بازاریابی در سطح بین المللی و ملی فراهم کرد.

انجمن 2024 ISSF : بستری برای گفتگوی ذینفعان برای حرکت به جلو

پیرو مذاکرات نشست فوق العاده مجمع عمومی در 2017، کمیته اجرایی اعمال خواسته های نشست مورد ذکر را در برنامه انجمن 2024  عملیاتی کرده است. یک گفتگوی جامع که بتواند بستر تبادل اطلاعات و نظریات را فراهم کند و بازخوردهای لازم را به بدنه  ISSF و سایر ذینفعان تیراندازی برساند. انجمن با استفاده از ابزارهای ارتباطی برخط  (On-line) از ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد. این انجمن توسط عضو کمیته اجرایی رابرت میچل مدیریت می‌شود. جزییات بیشتر در پایگاه اینترنتی ISSF خواهد آمد. www.issf-sports.org

مقررات ISSF– مسابقات مختلط تیمی و تساوی تعداد شلیک ها برای مردان و زنان

پس از گزارش جامع رئیس کمیته فنی ISSF آقای جورج بورکمپ و گزارش نایب رییس فدراسیون جهانی تیراندازی آقای گری اندرسون، کمیته اجرایی تغییراتی در مقررات را تصویب کرد که برای تصویب نهایی به “شورای اداری ISSF” ارایه خواهد شد. این پیشنهادات شامل مقررات فینال مواد مختلط تیمی است که اخیرا اضافه شده اند تا این فینال ها به صورت حذف مداوم برگزار شوند. این مواد توسط ISSF و IOC برای حضور در برنامه  بازیهای المپیک 2020 به تصویب رسیده اند. کمیته اجرایی پس از نزدیک به یکسال بحث و تحلیل، تصمیم گرفت که پیشنهاد تساوی تعداد شلیک ها / اهداف در مواد آقایان و بانوان را ارایه کند. این تصمیم تعداد شلیک ها / اهداف مواد مربوط به بانوان را افزایش خواهد داد.

مقررات کسب سهمیه برای المپیک 2020

کمیته اجرایی اصلاحاتی در مقررات کسب سهمیه المپیک 2020 را انجام داد و آن را برای تایید نهایی به IOC خواهد فرستاد. انتظار می رود نتیجه تا فوریه 2018 مشخص شود. هدف ISSF دستیابی به برابری جنسیتی در هردو زمینه یعنی تعداد سهیمه و تعداد مواد بوده است. در توکیو 180 مرد و 180 زن در 3 ماده مختلط تیمی و 6 ماده آقایان و 6 ماده بانوان شرکت خواهند کرد. بر اساس مقررات پیشنهادی، توزیع سهمیه المپیک از سال 2018 و در مسابقات قهرمانی جهان در چانگوون کره از 31 اوت  تا 14 سپتامبر 2018 آغاز خواهد شد. در این مقررات تعدادی سهمیه بر اساس رتبه بندی در رنکینگ ISSF توزیع خواهد شد. جزییات کامل توزیع سهمیه پس از تصمیم نهایی IOC منتشر خواهد شد.

مسابقات کاپ جهانی 2018 در مالت

کمیته اجرایی گزارشی از نحوه آماده سازی برای برگزاری مسابقات کاپ جهانی اهداف پروازی 2018 در مالت را دریافت کرد که در آن موضوع ساخت مجموعه تیراندازی جدید طرح گردید. علی رغم اینکه ساخت این مجموعه دارای تاخیر است، ناظر فنی و کمیته برگزاری ISSF را مطمئن کرده‌اند که این میدان بر اساس برنامه در مارس  2018 آماده خواهد شد تا مسابقات از 5 تا 15 ژوئن 2018 در آن برگزار شود. به همین دلیل ISSF برگزاری مسابقات را تایید کرد.

رییس فدراسیون جهانی تیراندازی: این تصمیمات خانواده ورزش تیراندازی را قدرتمند تر خواهد کرد.

اولگاریو واسکوئز رانا در سخنان اختتامیه جلسه گفت: “از همه شما برای کار مثبتی که امروز در این جلسه انجام دادید متشکرم.” ” به خاطر کاری که در این جلسه به نفع تیراندازی انجام شد بسیار شادم. ما گامهای مهمی به جلو برداشتیم، تا از تساوی جنسیتی مطمئن شویم، تا برنامه مسابقات را بهبود بخشیم، تا به ذینفعان تیراندازی تاثیر نظراتشان را نشان دهیم و تا خانواده تیراندازی ورزشی را قدرتمندتر کنیم

مارکو داللا دی ، وبگاه فدراسیون جهانی تیراندازی ورزشی

مترجم : احمد رضا هامونی حقیقت

Loading