آشنایی با ورزشکارانی که سهمیه المپیک در ماده تراپ آقایان را کسب کرده اند. (قسمت سوم)

 

مائورو دی فیلیپیس

رتبه جهانی ۱۱ رتبه انتخابی المپیک ۹
سن متولد ۱۰ اوت ۱۹۸۰ مقیم  کلوارکور، ایتالیا
قد ۱۹۲ سانتیمتر وزن ۹۰ کیلوگرم
شغل پلیس دست و چشم غالب راست

«مائورو دیفیلیپیس» در زمره مردان روزهای سخت است. ایتالیا برای کسب سهمیه المپیک توکیو دچار مشکل شد. وقتی بزرگان تراپ ایتالیا  نتوانستند از سد سهمیه المپیک عبور کنند، «مائورو دی فیلیپیس» علی رغم رسیدن به چند فینال مسابقات انتخابی المپیک توکیو، نتوانست سهمیه عادی را کسب کند و از مسیر دشوار کسب سهمیه بر اساس رتبه بندی موفق به حضور در المپیک شد. او که قبلا موفق به حضور در المپیک نشده بود، عدم موفقیت بزرگانی مانند «پلیللو»، «فابریزی» و «رسکا» را جبران کرد.

این پلیس  ۴۴ ساله ایتالیایی متولد سال ۱۹۸۰ در شهر «تارانتو» ایتالیا و ساکن شهر «کلوارکور» درست در بالای ساق چکمه! ایتالیا و در همسایگی! بولونیا است. او  ۱۹۲ سانتیمتر قد و ۹۰ کیلو گرم وزن دارد و تیراندازی را در سال ۱۹۹۶ آغاز کرده است. چشم و دست راست او غالب است. عضو باشگاه فیامه اورو (شعله های طلا ) پلیس ایتالیا است.  مربی شخصی وی «آلبانو پرا » سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا بوده است. می دانید که هم اکنون «مارکو کنتی » مربی تیم ملی ایتالیا است. شاید یکی از مهمترین دلایل تعویض سرمربی تیم ملی تراپ ایتالیا همین شکست عجیب ورزشکاران ایتالیایی در کسب سهمیه توکیو بوده باشد.

مائورو نتوانست در المپیک توکیو علی رغم کسب امتیاز ۱۲۲ به فینال راه پیدا کند و در مرحله مقدماتی به مقامی بهتر دوازدهم دست نیافت.

این ورزشکار با سابقه تاکنون موفق به کسب یک طلا، یک نقره و یک برنز در مسابقات قهرمانی جهان، ۱ طلا در فینال فینالیستها، ۵ طلا و یک برنز در جام جهانی، ۱ نقره در انتخابی المپیک در قطر، و یک طلا، یک نقره و سه برنز در مسابقات قهرمانی اروپا شده است.

میانگین امتیازات دور مقدماتی مسابقات بین المللی سال ۲۰۲۳ این ورزشکار ۱۱۹٫۶۶۶۷ و در سال ۲۰۲۴  و  تا زمان انتشار این یادداشت، ۱۲۰٫۳۳۳۳ بوده است. علاوه بر نتایج یاد شده در این یادداشت،  او با موفقیت در پوشیدن لباس تیم ملی ایتالیا در رقابت با انبوه ورزشکاران ایتالیایی (گفته میشود ۳۰۰۰۰ ورزشکار اهداف پروازی در مواد المپیکی) و قرار داشتن در  رتبه ۱۱ رتبه بندی فدراسیون جهانی تیراندازی، بی تردید برای تمامی قهرمانان حاضر در المپیک پاریس رقیبی قابل احترام خواهد بود.

 

Loading