آشنایی با ورزشکارانی که سهمیه المپیک در ماده تراپ آقایان را کسب کرده اند. (قسمت اول)

پیش گفتار:

بر اساس مقررات به جز نفر اول رتبه بندی المپیک که یک سهمیه به نام وی وجود دارد، باقی سهمیه ها متعلق به فدراسیون ملی است و فدراسیون می تواند ورزشکار دیگری را معرفی کند. البته معمولا فدراسیون‌های ملی ورزشکاری که سهمیه را کسب کرده به المپیک اعزام می‌کنند. از معروفترین موارد نقض این رسم عمومی رودولفو ویگانو تیرانداز مشهور ایتالیایی است که دوبار سهمیه المپیک را برای ایتالیا کسب کرد ولی هرگز به المپیک اعزام نشد.  

آلبرتو فرناندز

رتبه جهانی ۱ رتبه انتخابی المپیک ۴
سن متولد ۱۶ ژوئن ۱۹۸۳ مقیم  مادرید، اسپانیا
قد ۱۸۱ سانتیمتر وزن ۱۰۰ کیلوگرم
شغل ورزشکار دست و چشم غالب راست

تیراندازی را در ۹ سالگی در سال ۱۹۹۲ آغاز کرد. در باشگاه لاس آکاسیاس در ختافه و باشگاه لاباستیدا در تولِدو تمرین می‌کند. آلبرتو فرناندز تیرانداز با سابقه اسپانیایی در سابقه خود مدال طلای المپیک توکیو در ماده تراپ مختلط تیمی را همراه با خانم فاطیما گالوز دارد. مربی شخصی وی آقای دانیل مون است ولی  «مارچللو دراددی» مربی مشهور ایتالیایی مربیگری تیم مختلط اسپانیا را در کسب مدال طلای المپیک بر عهده داشت.

 فرناندز  در آستانه ۴۱ سالگی سهمیه المپیک پاریس را در مسابقات قهرمانی اروپا در لوناتو ایتالیا بدست اورد و با داشتن رتبه ۱ در رتبه بندی فدراسیون جهانی تیراندازی از شانس های مسلم کسب مدال در المپیک پاریس به شمار می‌رود.

علاوه بر مدال المپیک، البرتو با کسب دو مدال طلا در قهرمانی جهان، ۹ طلا، ۵ نقره و ۴ برنز  در مسابقات جام جهانی ، یک طلا و یک برنز در مسابقات فینال فینالیستها، ۲ طلا، ۱ نقره و ۲ برنز در مسابقات قهرمانی اروپا و یک طلا و یک نقره در مسابقات جایزه بزرگ فدراسیون جهانی به عنوان یکی از ورزشکاران موفق در تیراندازی تراپ شناخته می شود.

در مسابقات دوحه کماکان آقای درادی مربیگری تیم تراپ اسپانیا را  برعهده داشت.

(این متن با استفاده از اطلاعات مندرج در سایت فدراسیون جهانی تیراندازی ورزشی نوشته شده است. ۷ خرداد ۱۴۰۳)

Loading