آشنایی با ورزشکارانی که سهمیه المپیک در ماده تراپ آقایان را کسب کرده اند. (قسمت چهارم)

ژان پیر برول کاردناس

رتبه جهانی ۹ رتبه انتخابی المپیک ۲۷
سن متولد ۱۸ دسامبر ۱۹۸۲ مقیم  گواتمالا
قد ۱۸۰ سانتیمتر وزن ۷۲ کیلوگرم
شغل مهندسی کشاورزی دست و چشم غالب راست دست، چپ چشم

ژان پیر برول کاردناس تیراندازی گواتمالایی به نمایندگی از کشوری در المپیک حاضر خواهد شد که نام آن کمتر در مسابقات تیراندازی تراپ شنیده شده است. تیراندازان گواتمالایی از شش سهمیه انفرادی ممکن با چهار تیرانداز موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند. یک تیرانداز در اسکیت آقایان و دو تیرانداز در تراپ بانوان علاوه بر «برول» در تراپ مردان و در ۵ ماده تیراندازی در پاریس مسابقه خواهند داد. با توجه به حضور یک تیرانداز آقا و دو تیرانداز خانم در مواد تراپ این کشور در ماده مختلط تیمی هم امکان حضور دارد . بیست کشور موفق به کسب سهمیه در تراپ بانوان شده اند و نیمی از این کشورها با دو ورزشکار یعنی حداکثر سهمیه ممکن در المپیک حاضر می شوند. در تراپ آقایان ۲۴ کشور سهمیه المپیک بدست آورده اند و از این میان شش کشور با دو ورزشکار تراپ در المپیک مسابقه می دهند. به نظر می رسد سطح رقابت در تراپ آقایان به مراتب بالاتر از سطح رقابتی در تراپ بانوان است.
برول سهمیه المپیک را در جریان مسابقات کنفدراسیون تیراندازی امریکا در ابتدای سال ۲۰۲۴ و در سانتا دومینگو و جمهوری دومنیکن بدست آورد. او مسابقات تیراندازی را از سال ۱۹۹۷ و با حضور در مسابقه تراپ در سطح جوانان و در فورت بنینگ امریکا و پس از آن در نزدیک به ۶۰ مسابقه رسمی بین المللی شرکت کرده است. این تیرانداز ۴۱ ساله در زمره تیراندازانی است که چشم و دست غالب آنها یکسان نیست. او یک ورزشکار راست دست چپ چشم است. شغل او مهندسی کشاورزی و در گواتمالا زندگی می کند. ازدواج کرده و یک فرزند دارد.
او قبلا نیز موفق به کسب سهمیه المپیک شده است. ژان پیر در المپیک لندن به مقام بیست و هشتم رسیده است. وی در سابقه تیرانداز خود ۲ مدال برنز در جام جهانی تیراندازی و در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۲۴ کسب کرده و علاوه بر آن در مسابقات قاره امریکا سابقه کسب سه مدال طلا و دو برنز دارد. در سال ۲۰۱۷ او در مسابقه قهرمانی جهان در مسکو با کسب امتیاز ۱۲۱ به مقام هشتم رسید . از خانواده او برادرش هربرت برول در المپیک ریو و در ماده تراپ دوتایی آقایان حضور داشت و به مقام بیستم رسید. هر دو آنها عضو باشگاه شکار، تیراندازی و ماهیگیری «گواتمالا سیتی» هستند.

Loading