چرخه معیوب. این سریال تکراری ادامه دارد.

با انجام قرعه کشی مسابقات جام جهانی معلوم شد که تیم ملی فوتبال کشورمان -که حلقه مجریان ورزشی صدا و سیما به غلط و با حذف کلمه فوتبال آن را به تیم ملی ایران تبدیل کرده‌اند – در گروه B قرار گرفته است.
سریال تکراری گروگان گیری سیما توسط مجریان فوتبالی و حذف سایر رشته های ورزشی حالا با موضوع تکراری دیگری ادامه خواهد یافت.
سطحی بودن نگاه رسانه ظاهرا ملی از حد گذشته است. برنامه ریزی آنچنان سطحی که برنامه ورزشی برای پخش مستقیم مراسم قرعه کشی جام جهانی با هزینه هایی گزاف تولید می شود. یک سوپر استار سابق فوتبال به ایران دعوت می شود و فراموش می شود که میزبان کشور روسیه است. در برنامه مترجم زبان اسپانیایی و انگلیسی حاضر است ولی مترجم زبان روسی حاضر نیست و سخنان اولین سخنران مراسم که رییس جمهور روسیه است کاملا نادیده گرفته میشود.

مجله زرد ورزشی با نام صدا و سیما چنین عمل می‌کند:
– “فوتبال را به همه هویت ورزشی کشور عزیزمان تبدیل کرده است.”
– نتایج یک بازی ورزشی تبدیل به موضوعی شده که می تواند موجب ارتقاء یا نزول حیثیت مردم ایران شود.

در این مرحله از بازی ، هیجانی کردن جامعه، با نام گذاری گروه ایران به گروه مرگ کلید خورد.

از فردا جامعه آماده می شود تا اگر شکست خوردیم موضوع را به قدرت رقبا نسبت دهیم و نه ضعف خودمان.
مجریان ورزشی سیما زمینه سازی ای را آغاز کردند تا از هفته آینده مربی زیرک تیم ملی فوتبال به بهانه قدرت رقبا، همه منابع مالی ورزش را از دولت برای یک رشته ورزشی طلب کند تا چه شود؟ به مرحله دوم صعود کنیم.
جهت اطلاع قبلا کشورهایی مانند کلمبیا ، کاستاریکا ، اکوادور، غنا، مراکش، کره شمالی، سنگال به مرحله دوم جام جهانی راه پیدا کرده اند چنین هدفی بر چه اساس اینچنین ارزشمند ارزیابی می شود. جهت مزید اطلاع تولید ناخالص داخلی سنگال و کره شمالی 4 ، غنا 9 ، کاستاریکا 12 و اکوادور 24 ، مراکش 26 و کلمبیا 89 درصد تولید ناخالص داخلی کشورمان است. برای آنکه واضح شود تولید ناخالص داخلی به ازای هر نفر جمعیت نیز در مورد این کشورها وضعیتی بهتر ندارد.
تولید ناخالص داخلی به نسبت یک نفر جمعیت کشور در کره شمالی 10 ، سنگال 14، غنا 24، مراکش 46، اکوادور 61، کلمبیا 78 و کاستاریکا 89 درصد همین شاخص برای کشورمان است.

تیم ملی فوتبال باید آماده شود اما به چه قیمت؟
آیا دولت محترم نمی خواهد یک بار هم که شده همه ورزش را با توجه به همه خصوصیات و ویژگیها ببیند؟
آیا برنامه جامعی برای تمام رشته های ورزشی وجود دارد؟
1-برای آمادگی ورزشکاران تیم های ملی در بازیهای آسیایی 2018 و المپیک 2020 وقت زیادی نداریم.
2-در 3 المپیک گذشته کمتر از 5% وقت رسانه ملی به ورزشهایی اختصاص یافته که در المپیک حاضر بوده اند.
3-منابع مالی کافی برای حمایت از آمادگی تیم های ملی مختلف تامین نمی شود. اعتبارات وزارت ورزش کفاف نمی دهند.
4-رقمی که دولت برای پرداخت بدهی 2 تیم باشگاهی تعهد کرد از مجموع اعتبار اختصاص یافته به 6 رشته ورزشی پرمدال بازیهای آسیایی و المپیک (شنا، دو و میدانی، ژیمناستیک، تیراندازی، دوچرخه سواری، قایقرانی) در دولت یازدهم و دوازدهم بیشتر بوده است.
5-به سادگی می توان محاسبه کرد که برای موفقیت در بازیهای آسیایی و کسب سهمیه المپیک و ان شاء الله اولین مدالهای تیراندازی در المپیک یک فرمول روشن وجود دارد. باید آماده سازی با کیفیتی را دنبال کنیم.
الف ) اگر در رقابت با گروه مرگ آسیا در تفنگ و تپانچه یعنی ، چین، کره، تایوان، هند و … به دنبال مدال بازیهای آسیایی هستیم !
ب) اگر در رقابت با گروه مرگ آسیا در اهداف پروازی یعنی ، کویت، هند، امارات، چین و … به دنبال مدال بازیهای آسیایی هستیم !
ج) اکر در رقابت با گروه مرگ جهانی یعنی تمامی تیراندازان دارای 10 رتبه برتر رنکینگ ISSF که آماده سازی خود را بلافاصله پس از المپیک ریو آغاز کردند به دنبال سهمیه المپیک هستیم .
د) و بالاخره اگر به دنبال مدال های المپیک که هدفی حقیقی اند و نه اهداف فرعی و غیر واقعی هستیم.

جدولی زیر بیانگر نیازهای واقعی است. آیا وزارت ورزش، مجلس شورای اسلامی و … می توانند به اهداف واقعی توجه کنند؟

Budjet-for-2020

ه) هر کسی در هر سمتی و با هر امکانی که دارد باید برای تحقق منابع مورد نیاز فعالیت کند. سایر اقدامات اگر به این هدف منجر نشوند آب در هاون کوبیدن است.

باید منتظر منتظر قسمت های بعدی این سریال ماند!!!

 

 

Loading